Per triar la destinació d'aquest estiu, aqui pots consultar les noves guies de viatge que pots trobar a la Biblioteca.
Novetats infantils - Juliol 2022
20 de juny de 2022Aquestes són les noves adquisicions que podeu trobar a la sala infantil de la Biblioteca.
Per als més menuts de la casa (I* Petits Lectors)
El Petit llibre de l'escola bressol / il·lustracions de Nathalie Choux
En aquest llibre tan bonic els més petits descobriran el que es fa a l’escola bressol i tot el que cal portar-hi. Un complement fantàstic per introduir-los en la nova aventura de fer nous amics i anar a l’escola!
Petons / Marta Comín
Els peixos, les abelles i fins i tot les serps ho saben: un petó es una forma meravellosa de mostrar afecte. Per celebrar, per jugar, per dir-nos bona nit... Però, sonen igual tots els petons?
Compartim / Thierry Bedouet, Alice Le Hénand
—Em dones una galeta, si us plau?
Quan l’osset sent aquestes paraules, comparteix amb el seu amic tot el paquet.
Compartir és una habilitat social que els protagonistes d’aquest llibre aprendran.
Pels que comencen a descobrir la lectura (I*)
El Meu amic i jo / Montserrat Roig ; il·lustracions de Beatriz Castro
En Jips i en Jeps són amics des de fa una pila d'anys. Són com carn i ungla i sempre ho fan tot junts: són inseparables. A més tots dos tenen moltíssima força i això encara els fa més especials. Junts viuen aventures d'allò més increïbles. Però un dia un company de l'escola els fa una pregunta que farà trontollar la seva sòlida amistat... L’únic conte que Montserrat Roig va escriure per als menuts. Un text que ressalta el més essencial i que brilla per la seva senzillesa.
Què hi ha dins de l'orinal? / Guido van Genechten ; traducció de Núria Font
El Ratolí és molt tafaner. Es fica pertot arreu i tot li interessa, fins i tot els orinals dels seus amics. Quan el Ratolí haurà vist què hi tenen, llavors, ells també voldran saber què hi ha a la gibrelleta del Ratolí. I tindran una sorpresa! Un llibre divertit amb solapes que parla de la curiositat d’un ratolí i del món tan complicat de les caquetes, les tifes i els cagallons. De l’autor de Què portes dins del bolquer?
Cuentos de risa para aprender a leer con pictogramas / Laura Donada, Esther Bernal
Una casa que cap en una butxaca? Un nen que és el rei i prohibeix tots els despertadors? Un gos que es creu que és una gallina? Aprèn a llegir mentre et diverteixes amb aquestes absurdes històries. Els pictogrames faciliten l’atenció i la relació entre imatge i grafia, i mpotiven als petits a llegir per si sols.
Què hi cap, aquí dins? / Magda N. Garguláková ; il·lustrat per Federico Bonifacini
Hi ha un munt de coses al nostre voltant que no podem veure per dins... Armaris, maletes, portes tancades... ja siguin petites, grans, misterioses o, fins i tot, força senzilles, fan que un es pregunti que deuen tenir a dins. En una nevera hi ha aliments, a la rentadora hi ha la roba. Això es obvi, oi? Però, que passa amb un camió de bombers? O amb una caseta de jardí o un galliner! Què els cap, a dins? Acompanya el Bru, el gos curiós, i descobriu-ho junts. T’ho passaràs d’allò més bé!
T'estimo, balena blava / Barroux
A en Jonàs, el faroner, li encanta anar a pescar amb la seva barqueta. Però un dia el cel s'ennegreix, el mar brama i s'enrabia, i en Jonàs cau a l'aigua. Poc després és rescatat per la Blava, una balena, i es fan amics. Però ben aviat serà la Blava qui necessitarà l'ajuda d'en Jonàs... Una aventura emocionant, una història d’amistat i un avís dels perills que la contaminació pels plàstics comporta per a la vida als oceans.
Sota la teva ombra : diferents maneres de mirar un arbre / Teresa Franquesa ; Sigrid Martínez
Quan mires un arbre, pots veure-hi la llar d'animals i plantes, l'aliment de molts éssers vius, l'ombra de les nostres trobades, un productor de fruita i llavors... Hi pots veure tot això i moltes coses mes! Aixeca la solapa gegant i... sorpresa! Inclou un pas a pas per plantar el teu arbre.
Per començar a llegir sols (I**)
Una Rival sin igual / Alexia Putellas ; ilustraciones de Ariadna Oliver
Ara que el seu equip i ella han passat a la següent fase del torneig, la competició és més viva que mai! L'equip que guanyi rebrà diners per construir un camp de futbol. Tot i això, Alexia comença a notar que al seu voltant passen coses rares: partits arreglats, jugadors espantats i una ferotge rivalitat amb Laia, la capitana de l'equip líder. Serà ella la responsable dels sabotatges? I aconseguiran Alexia i el seu equip arribar a la final?
El Héroe envenenado / Jorge Gómez Soto ; il·lustracions de Beatriz Castro
Jorge i Luisfe són grans amics, inseparables des de fa diversos cursos. Comparteixen gustos, són un parell d'apassionats de l'esport... Quan canviïn l'atletisme pel futbol i el pare de Luisfe aclapari el seu fill, la resta de l'equip i les seves famílies amb els comentaris despectius i fora de lloc, les coses es complicaran entre ells.
Un Cas difícil / Jaume Copons & Liliana Fortuny
Soc l'Agus Pianola. Ja sabeu que la Lídia i jo ens hem acabat fent molt amics. Ara passa un mal moment, perque el seu pare està ficat en un embolic dels grossos, pero amb l'ajut dels monstres i la inspiració dels grans detectius, aconseguirem que se'n surti. Perque els amics tambe hi són per fer-se costat en els moments difícils, oi? Una nova aventura de la col·lecció “L’Agus i els monstres”, històries divertides i ocurrents per a lectors a partir de 8 anys, de ritme àgil i estil directe que enganxen al lector. Amb uns entranyables personatges descrits amb humor a través d'il·lustracions caricaturesques i jugant amb l'exageració. Perfecta combinació entre text i il·lustració que portarà als lectors a descobrir la màgia de la lectura.
El Bebé forçut : la sorprenent aventura d'un bebè imparable amb una força extraordinària / Cinta Arribas ; Alexandra Carpentier de Changy, Frank Pebrett
El bebè forçut i la seva mare, o el Gabriel i l’Almira, les dues cares d’una mateixa moneda. Per una banda, les primeres passes en el passadís de l’hospital, les natilles, les abraçades de les infermeres, les punxades. Per una altra banda, la incertesa, el somriure perenne perquè no es noti que et trenques per dins, el cansament i la por. Dues maneres de lluitar contra la leucèmia infantil d’un imparable de tan sols un any. Una odissea que va començar quan no tocava, però que va canviar la vida d’aquest bebè forçut i dels seus pares. Tant de bo contribuïm a transmetre, encara que només sigui una mil·lèsima part, l’alegria, l’honestedat, la fortalesa i la valentia del bebè forçut i de tots els petits imparables que estan als nostres hospitals.
Tupinamburga a la vinya / Roser Serra Medina ; il·lustracions: Antònia Bonell Solsona
El follet Joan i la remeiera Tupinamburga t'acompanyen a descobrir el món de les vinyes. Al llarg del camí t'ensenyaran les plantes que creixen a les vinyes, on viuen els sàtirs, uns petits éssers que se'n cuiden molt, dels ceps i el raïm. Ells explicaran als nostres protagonistes com treballen la terra i algun dels seus secrets, i els narraran històries i curiositats que de ben segur et sorprendran. I amagades entre els dibuixos, podràs trobar les lletres inicials gregues dels noms dels personatges. Vols jugar amb nosaltres a trobar-les? Busca-les a les pàgines en què hi hagi les lupes! Aquesta història està dirigida als infants i als adults a qui els agradi conèixer el món a través de la fantasia.
Pels que ja dominen del tot el món dels llibres (I***)
L'Últim minut / Bárbara Montes Peña, Juan Gómez Jurado ; il·lustracions de David G. Forés ; traducció d'Enric Fontvila
Des que va heretar els seus poders, l'Amanda Black no ha pogut descansar ni un minut: els entrenaments, els deures, les missions... Però tot això està a punt de canviar, ja que per primer cop ha decidit agafar-se el dia lliure per poder anar al ball de l'institut. Es comprarà un vestit que faci goig, demanarà al Jason que l'hi acompanyi i tot plegat serà perfecte. El somni de qualsevol adolescent! Ara bé, les coses no surten mai com voldríem. El matí del dia del ball, la tieta Paula encomana a l'Amanda una missió: evitar que una important tauleta sumèria que fa anys que va desaparèixer caigui a les mans de la persona equivocada. I l'Amanda, com a hereva del cult a la deessa Maat, no ho pot pas permetre. Podrà robar la tauleta abans que es perdi per sempre, l'Amanda? I, encara que se'n surti, arribarà a temps al ball més important de la seva adolescència?
Ansu Fati : la primera final / guió: David Domínguez ; il·lustracions: Pablo Ballesteros ; traducció: Raquel Valle Bosch
Vols conèixer la increïble història d'Ansu Fati, nou 10 del Barça i golejador de la selecció espanyola, i com ha arribat a ser un dels millors jugadors del món amb 18 anys? No t'ho perdis! Ansu té una gran passió: jugar a futbol. En aquest primer llibre de la col·lecció, ell mateix ens explica la història del viatge des de Guinea-Bissau fins a Herrera, Espanya. Farà amics, guanyarà partits, viurà aventures i competirà contra el seu primer gran rival, un davanter que promet ser tan bo com el mateix Ansu. Qui dels dos acabarà fitxant per un dels millors equips del país? A qui triarà el vistaire? Barrejant la història real d'Ansu i els seus valors amb aventures futbolístiques carregades d'acció i bon humor, aquesta sèrie serà la inspiració per a una nova generació de futbolistes, i convertirà aquests futurs jugadors en amants de la lectura.
El Misteri de la virgulina immortal / Roberto Santiago i Ángela Armero ; il·lustrat per Lourdes Navarro
Primer volum d’una nova sèrie “Les princeses rebels, d’Ángela Armero i Roberto Santiago, autor dels Futbolíssims i d’Els onze. L'Alma és la princesa hereva al tron. Detesta el protocol i els actes oficials. Però, quan faci onze anys, s'haurà d'enfrontar a grans reptes: fer el seu primer discurs en públic, assistir a esdeveniments importants en representació de la casa reial i... aprendre a volar i a moure objectes amb la ment! L'Alma descobrirà amb sorpresa que posseeix uns superpoders increïbles. Amb altres joves hereus, formarà un grup que ben aviat es convertirà en llegenda: Les princeses rebels.
Per saber-ne més... (Coneixements)
Jocs d'ahir per gaudir avui / il·lustracions de Pere Ginard ; edició i textos de Estrella Borrego ; traducció d'Ariadna Pous
Com es divertien a casa els nens i nenes de la dècada dels cinquanta i els seixanta quan no hi havia mòbils (ni tan sols televisió!)? Què faries amb un mocador, un ou i una cullera, una corda, un tros de paper, una pastilla de sabó o una llanterna? En aquests temps, en què la tecnologia ho domina tot, és difícil imaginar-se com jugaven els nens i nenes d’abans. Aquest llibre recupera alguns d’aquells jocs en els quals no es necessitava més que imaginació, algun company, ganes de riure i temps per divertir-se sense gaires complicacions. Aquest quadern d’activitats reuneix jocs de taula, jocs amb paper, endevinalles, manualitats amb objectes reciclats, exercicis de dibuix, il·lusions òptiques i moltes propostes d’entreteniment per gaudir a casa o en el col·legi, amb amics o en família. També és possible divertir-se sense pantalles!
Veritat o mentida / Soledad Romero Mariño, Oyemathias
No hi ha una manera més divertida d'apropar-se a la Història que jugant. I això és precisament el que ens proposa aquest llibre, un joc en el qual el lector haurà de decidir si les afirmacions que s'anirà trobant a cada pàgina són vertaderes o falses. La Història conté milers de fets extraordinaris que semblen fruit de la imaginació... però alhora amaga llegendes, rumors i exageracions que tothom afirma que són veritat.
La Huella del delito : enigmas ingeniosos para resolver / text i il·lustracions de Jürg Obrist
El telèfon no para de sonar a l’agència de detectius Agudo & Lupeti. Acompanya a aquests incansables investigadors en les seves investigacions i ajudal’s a atrapar als lladres, estafadors i altres malejants. Agudo & Lupeti és una col·lecció d’enigmes i misteris per resoldre i jugar en qualsevol lloc i a qualsevol hora. Diversió per passar l’estona i estimular les neurones.
Mates divertidas : juegos, proyectos y manualidades para aprender matemáticas en casa
Les matemàtiques no són avorrides, la clau és com ensenyar-les. Amb aquest llibre els nens i nenes poden jugar, fer projectes entretinguts i manualitats divertides mentre aprenen matemàtiques fàcilment. Cadascun dels projectes d'aquest llibre ve acompanyat de fotografies i senzilles instruccions pas a pas que ajudaran qualsevol a assimilar conceptes sense adonar-se'n.
Los Orangutanes y yo / Karmele Llano ; il·lustrat per Maria Girón ; pròleg de Lorenzo Milá
Des dels seus dies d'estudiant de veterinària, Karmele Llano (Bilbao, 1978) tenia clar que volia treballar amb animals salvatges. Apassionada i perseverant a parts iguals, avui, als 42 anys, dirigeix a Borneo (Indonèsia) una de les ONG més importants del món dedicades a la cura i recuperació d'orangutans. En aquest llibre ens explica la seva vida: la seva infància molt propera a la natura, els seus estudis, els seus primers treballs en centres de recuperació de fauna salvatge a Veneçuela i Holanda, el seu aterratge a Jakarta per treballar com a voluntària i l'impacte que va suposar a la seva vida conèixer Jojo, un orangutan captiu que malvivia lligat a un pal entre escombraries. Els orangutans són un gènere de primats que només es troba a Borneo i a la veïna illa de Sumatra. La seva supervivència corre un perill seriós. Per això Karmele no només ens parla de la seva vida: també ens presenta a aquests bells i intel·ligent simis, el seu entorn devastat per les plantacions de palmell setrill, les seves necessitats i les de la gent que hi habiten. I ens convida a preocupar-nos i actuar.
I per acabar alguns còmics.. (Còmics)
Pequeños Bill & Bolita / guió: Laurence Gillot ; dibuix: José Luis Munuera ; color: José Luis Munuera y Sedyas ; inspirada en l’obra de Roba ; traducció: Lorenzo F. Díaz
Bolita és un nen bromista que viu amb la seva exemplar mare, el seu manetes i maldestre pare i Bill, el seu bon cocker spaniel. Aquestes històries familiars van ser creades pel fantàstic Jean Roba el 1959 per a la revista Spirou. Bolita apareix a tots els gags, però Bill de seguida li roba protagonisme. És un gos excèntric a qui li agraden les gossetes boniques, els seus amics, els ocells i el seu jove amo. Les històries són familiars, aventures diàries amables a la casa on viuen (una llar bonica, jardí, i el famós cotxe 2CV vermell). Guillot i Munuera van fer aquesta estupenda versió de 'Bill & Bolita' de petits i per als més petits. Un perfecte homenatge a Roba i els seus meravellosos personatges! "Pequeños Bill & Bolita" inclou sis aventures d'aquesta peculiar parella en què també els pares de Bolita acaben participant.
Salvem l'Evo! / Copons & Fortuny
Un camió accidentat ha capgirat el bosc blau. L'Evo ha rebut de valent i en Bitmax, en Wagner i la Mus el porten a la ciutat per curar-lo. Però se rà capaç l'Evo d'acabar aquesta aventura sense embolicar la troca? Bitmax&Co, és una col·leccció de novel·la gràfica per a nenes i nes a partir dels 6 anys. L’han escrit i dibuixat Jaume Copons i Liliana Fortuny, els autors de la sèrie L’Agus i els monstres, i per tant, la diversió està assegurada!
Cheerleaders : orgullo y pompones / guió de Crystal Frasier ; dibuix de Val Wise ; lettering per Oscar O. Jupiter
Tot i el seu bon expedient, el caràcter antisocial d'Annie li pot costar anar a la universitat; per solucionar-ho, haurà de fer més extraescolars, i l’equip d’animadores sembla ser la solució. Tot i ser una filla exemplar i capitana de les animadores, Bea sent que ha de mantenir contents els seus pares traient bones notes, tot perquè la segueixin recolzant en la seva transició. I és que ser una noia trans no és fàcil, i menys a l'institut. Quan les dues amigues es retroben a l'equip, Annie i Bea s'entrenaran juntes i s'enfrontaran als problemes habituals de dos adolescents queer, reprenent així la seva relació i descobrint que entre elles sorgeix alguna cosa més que una amistat.
...i algunes pel·lícules
Los Olchis : bienvenidos a Pestliandia / directors Jens Moller, Toby Genkel
Els Ogglies busquen una nova llar, però mai se senten benvinguts enlloc. Fan pudor i la majoria dels humans no els volen. Quan el drac de la família, aterra a l'abocador de Pestilàndia, els Olchis se senten com a casa i decideixen convertir-lo a la seva nova llar. Per a tots els públics
Los Mitchell contra las máquinas / dirigida per Mike Rianda
Els Mitchell són una família atípica, una mica disfuncional però també afectuosa. Quan fan un viatge per carretera, aquest es veu interromput per un inesperat aixecament tecnològic que amenaça la humanitat. I és que, a tot el món, els dispositius electrònics que la gent estima, des de telèfons fins a vehicles sense conductor a més d'una nova i elegant línia de robots personals, comencen a rebel·lar-se contra els humans. Serà aleshores quan els Mitchell hauran de superar els seus problemes i treballar junts per salvar el món. No recomanada per a menors de 7 anys.
Luca / dirigida per Enrico Casarosa
La història es desenvolupa en un bell poble al costat del mar a la Riviera Italiana. És la del creixement d'un nen que experimenta un estiu inoblidable amb gelat, pasta i viatges interminables en scooter. Luca comparteix aquestes aventures amb el seu nou millor amic, però tota la diversió es veu amenaçada per un gran secret: és un monstre marí d'un altre món ubicat just a sota de la superfície de l'aigua. No recomanada per a menors de 7 anys.
Famílies
Duelo perinatal : psicología, atención y cuidados / Pilar Gómez-Ulla, Manuela Contreras García
Aquest llibre forma part d'un camí de ruptura del silenci i l'avenç col·lectiu en consciència i millora de l'atenció al dol perinatal. Entén el dol perinatal de forma àmplia en les diferents realitats de malaltia, mort o separació de la mare i la criatura al llarg de la gestació, al part i al període neonatal. Proposa una sèrie de cures basades en la investigació i experiència clínica. Les cures van des del moment de donar la notícia o el diagnòstic, passant per l'embaràs, el part i la trobada amb el nadó com a esdeveniment central que pot ser d'enorme bellesa enmig del dolor, fins a les cures al postpart. Es tracta de l'atenció i les cures del nadó, quan escau, de la mare i la família, així com les cures al professional que acompanya en el dol perinatal. La nostra mirada vol integrar l'experiència de dol a tots els nivells: corporal, afectiu i espiritual, social i polític. De la mateixa manera, també les cures requereixen atenció mèdica de qualitat, seguiment de la salut física, atenció psicològica, i una societat i institucions que ho facin possible. Pilar Gómez-Ulla és mare, psicòloga, terapeuta familiar i cofundadora de la Xarxa el Buit del meu Ventre. Treballa a consulta privada i col·labora amb l'Institut Europeu de Salut Mental Perinatal. Manuela Contreras García és mare, llevadora, màster en Investigació i cofundadora de la Xarxa el Buit del meu Ventre. Doctoranda en Ciències de la Salut.
Límits : com educar amb límits conscients i créixer junts / Míriam Tirado ; traducció d'Albert Martínez
Míriam Tirado, experta en criança conscient, dona en aquest manual informació, eines i consells perquè aconsegueixis criar i educar els teus fills i filles de qualsevol edat amb uns límits conscients que enforteixin el vostre vincle. Quins són els límits que cal posar als fills i filles i, sobretot, com s'han de posar és una de les preocupacions de moltes famílies. El paradigma de criança tradicional, que tirava d'autoritarisme, d'arbitrarietat i del "perquè ho dic jo" no serveix quan les mares i pares volem establir una relació amb els fills i filles basada en el respecte mutu i la connexió. Tanmateix, ens falten referents i, a més, ens trobem amb una altra dificultat: sovint no tenim clars els nostres propis límits i, sense base pròpia, fem aigües. Els límits són absolutament indispensables en la criança i l'educació dels nens i nenes, però com es poden establir d'una manera conscient, clara i assertiva? Aquest llibre et permetrà descobrir el perquè dels límits, i t'ajudarà, a més, a anar dins teu per descobrir la base que et donarà estructura i claredat: els teus propis límits.
Mi mundo en calma : ejercicios en familia para alejar la ansiedad de nuestras vidas / Bárbara Tovar, Cristina Picazo
El llibre per allunyar el coet de l'ansietat de les nostres vides amb exercicis en família. Sents nervis a la panxa quan començaràs alguna cosa nova? O que el cor et va molt, molt ràpid quan fas un examen? Allunya l'ansietat amb exercicis de concentració, serenitat i atenció plena per fer en família. Amb aquest llibre els més petits aprendran a parar esment a l'aquí i ara, amb trucs per trobar la calma en les situacions quotidianes que els provoquen ansietat. Un viatge per entendre com funciona la ment, descobrir el seu poder sobre les emocions i trobar la serenitat per estar feliços en un món en calma. Inclou exercicis i trucs de relaxació, respiració i meditació. Un llibre indispensable per a tots, siguem nens o adults. Perquè l'ansietat no té edat, però per aprendre a gestionar-la sempre hi ha temps. L'autora ha basat els exercicis i les activitats en les estratègies utilitzades per la Teràpia Cognitiu Conductual, que és l'orientació psicològica amb més evidència científica en el tractament infantil de les pors i l'ansietat, així com en les eines més eficaces de les Teràpies de Tercera Generació.